Sleepless in Jämtön...

Jodå... här sitter man kl 4 på morgonen å kan inte sova... har varit vaken sen typ 3....
Största anledningen är väl att min hals håller på att kruppa ihop, så gick ner å kokade mig en kopp teh.
Tänkte, det är väl lika att uppdatera min blogg lite :-)

Den här veckan har varit helt rolig och händelserik!

Det är ju sista veckan för våran semester, å jag å Jonas har ju pratat om att fara å campa någon dag... Så tisdag morgon for vi iväg på morgonen, först till piteå å lämande hundar hos mor å far, sen lånade vi pappas tält, å sovgrejjor.
     For till ett ställe som heter Kamlungen, ligger en liten bit uppåt i kalixälven. Helt mysigt å fint var det där, inte alls nå mycket folk! Där prövade vi våran fiskelycka. I början var det ganska torrt, fick upp några små abborrar, som vi slängde tillbaka, tyckte dom kunde växa till sig lite... Tog en paus runt middagstid å kokade lite soppa å käkade lite bullar som våran granne skickat med oss. GOTT!!! Sen gick vi ner å prövade få napp igen... Jag provade byta bete till en liten större "vobbler"? Och ja då se på tusan!! Då fick jag pp en väldigt fin aborre! över ett halvt kilo! :-D Nöjdast!
     Medans vi stod där å fiskade fick vi ett överraskande besök! Nina å Katrin dök plötsligt upp! Dom hade bilat från piteå! (Nina från hmm...eh...ja... vad hette det nu... södra sverige...) Å Nina som jag inte träffat på flera dagar!!! Två av mina underbaraste kompisar!!! Helt roligt!!! Dom prövade oxå på att fiska, fick upp en fin aborre oxå (men inte lika fin som min) Efter en stund fick även Jonas upp en fin aborre!
     Runt 11:a snåret gick vi upp till våran campingplats å slog upp tältet och gjorde upp en fin brasa. Nina å Katrin for hem efter en stund, Katrin skulle jobba så kunde ju inte stanna hela natten, hur mycket jag än velat.... Men fick ju en helt otroligt mysig kvälls-mys-aborrs-macka som vi satt å åt i solnedgången...

På morgonen när vi vaknat packade vi ihop allt å gick ner å fiskade en sista gång, jag provade med flugfiskespöt (eftersom jag råkat bryta av kastspöt, dumma bottennapp) Då fick jag upp en jättefin harr på typ andra kastet! Helt roligt, tror det är första gången jag får upp med flugfiskespöt! :-D
     Eftersom vi inte hade med oss så mycket mat for vi hem å käkade frukost. Skönt å komma hem å ta en dusch!
     Innan vi for till piteå så for vi förbi jämtöälven för en sista fiskelycka... Jonas fick upp en fin aborre, gott :-)

     

Vi bestämde oss för att sova i piteå, den natten så under dagen for vi till stranden, men varade inte länge pga den dumma åskan...

På torsdag morgon for jag å mor ut med hundarna en sväng, vi pratade om det ena och det andra vilket kändes så himla bra! Har äntligen börjat känna mig trygg med att prata ut om vad som hellst med min mor, utan att känna att man ska få för mycket kritik, eller att känna att det man gör eller väljer ska vara en besvikelse i hennes ögon! Det har ju aldrig  varit så! Hon säger ju att så länge jagär lycklig med det jag väljer så ska både hon å far stötta mig! Och även om allt rasar samman, finns dom där som min livlina! Och det känns så himla bra! Tack mamma för våra härliga pratstunder, det betyder så mycket för mig. DU betyder så mycket för mig! Jag älskar dej!


På torsdag kväll for jag, Jonas, Niklas, Stina och Therese till luleåkalaset, för att titta på Joakim när han spelade! Helt dukitg var han! Jag å Jonas satt på roasters medans stina och therese åkte karuseller. Vi satt å pratade om allt möjligt, var riktigt mysigt!
Therese å Stina sov hos oss den kvällen, var kul att ha över lillasyster :-)

Fredag morgon sjutsade jag Jonas å Lars till flyget, dom skulle ner till stockholm å hämta en bil åt lars. Sen for jag å flickorna hem till piteå.

På fredag kväll for jag ut på puben med några friendus från piteå man inte träffat på ett tag! Helt kul var det!! Och helt rolig vart man oxå :-) Jim kom ner å partade oxå, vi satt på Kalles tills dom stängde, sen gick vi på max å käkade och väntade på att Jonas å Lars skulle komma å hämta oss. Dom dök upp där runt 4:a snåret. Då for vi hem till mor å far, där jag somnade så fort huvudet tog i kudden :-) Men kul den kvällen hade jag iaf! Kul att träffa alla världefulla peaps! :-)

Lördag morgon var seeeeeeeeg..... Å jonas hde såååå roligt...... vänta du bara ! Vi for hem relativt tidigt, jag skulle hämta min jacka innan 4:a så for väl där strax efter 2.
     Dagen gick ut på att gå och sega runt å vara allmänt segast.... hujja... + att min hals har kajkat ihop helt ordentligt så kände mej ännu segare tack vare den!!! DAMN YOU STUPID COLD!!!

Somnade strax efter midnatt, men har legat å vridit å vänt på mig hela natten, plus att Lina har haft hostatacker oxå... stackaren, fundera på att ringa veterinären... Men tror jag vet vad det är... äter för mycket gräs är vad hon gör, men man vill ju vara på den säkra sidan....
 

Så nu sitter jag här, har en hals som tar död på mig (kanske är lika det, så får man iaf sova... ;-)) Men ska krypa ner igen, om inte annat så bara för att få ligga å snusa Jonas i nacken :-)
God natt....morgon...eh, ja your choise...

Ps. får ju inte glömma att nämna den väldigt trevliga släktträffen som var förra helgen! Kul att träffa folket! Spec min underbart vackra gudmor! :-D *kram*

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0