Halva sommaren har gått...

Jo, halva sommaren har gått, men måste säga att än så länge har vädret ändå varit hyffsat trevligt... Men kanonvädret kommer väl lagomt till min semester i slutet av juli ;-)

Midsommar firade vi först i böle hos farfar, träffade en del av släkten, väldans trevligt, var ett tag sedan... Vi stannade å umgicks å smakade lite på den grillade maten, men fick inte bli mätta för vi hade ju andra planer hemma hos oss sen... så vi stannade i böle ca 3 timmar, sen började vi rulla hemåt igen.

Jonas har byggt en helfräsig grill som vi invigde under kvällen... Kom en del folk å vi hade väldans trevligt... jag å grannen tog oss en promenad så där på morgonsidan, mysigt... sen var det bara att hoppa i säng! Skönt!

På morgonen vaknade man av att hela kroppen kliade av alla myggbett man fått under midsommarnatten och man hade en liten lätt huvudvärk, men den gick över sen efter att man blivit tvingad upp ur sängen runt 1 av både sambo och hundar... Gick ner och fick bjuda på huvudvärkstabletter till frukost till alla sega morgonmänniskor... Jonas var skadeglad som vanligt... mannen som aldrig får bakissmälla på morgonen... *suck*

Fick ett trevligt väder under dagen, så jag satt å läste å solade mig en stund ute...

Runt 5 for vi till Jonas mor och åt god middag, hans bror Daniel var där med sin familj, hans två döttrar Cornelia (3år) och Astrid (3 månader) var ju bland dom sötaste, spec Cornelias ögon som fick en att smälta! Hujja... nu vill jag snart bli vuxen å mogen ;-)

Efter god middag och ännu godare efterrätt började vi rulla hemmåt, tog vägen genom boden hem å sjutsade hem Jonas mormor...

Kvällen bestod av soffliggandes och popcorn, sen runt halv 1 fanns det inget annat att göra än att gå och sova.

I dag vaknade man runt 1... lite tung i huvudet.. åska på G? Jo, mycket riktigt, när jag släppte hundarna för deras morgonrastning, hörde jag åskan mullra lite i horisonten... suck... började regna efter ett tag.
Jag å Jonas for till råne å handlade lite mat (å glass å kakor) sen for vi hem å degade i soffan, läste lite å mumsade på glass.... det kommer bli en lugn å seg dag i dag... förhoppningsvis far vi till kalix å hämtar en ny tvättmaskin i dag oxå *hoppas hoppas hoppas*

Puss å hejs

Kommentarer
Postat av: Lena

HALVA sommaren har inte gått ännu!!!!!!!!!!!!!! Den har just börjat och kommer att vara i ca 3 veckor.

2008-06-22 @ 20:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0