Länge sen sist....

Satt just å läste min systers blogg (stiinaniilsson.blogg.se), och insåg att jag är sämst på att hålla mitt liv uppdaterat!...eller nå....

Vad har hänt sen sist?

Hmmm... ja, minns inte riktigt vad jag skrev sist... men ändå... jag å jonas å djuren har iaf flyttat till Jämtön. Hyr huset i avan. Jonas far har ju flyttat till kina :-D Han är dock här just nu å fixar i garaget, känns bra så får vi lite mer plats för våra egna projekt. Sen är det allti lika kul att träffa svärfar :-)
Vi har ju fått en ny familjemedlem, Bo, en treårig rottweiler/schäfer/dobberman som är den snällaste! Lina kommer väldigt bra överrens med han :-)
Pojkarna (Orka och Måste) stormtrivs här! dom får ju vara ute i skogen å jaga möss å råttor, och fåglar :-)

Våra fina grannar, Håkan och Pia och deras två barn Emelina och Alvina är ju bland dom bästa. Kunde inte önska sig bättre grannar! Sen är det ju ett plus i kanten att Lina och deras portugisiska vattenvovve kommer så bra övverens :-D

Nu är det "sommarlov" och sommaren börjar sakta men säkert smyga fram bakom alla trista moln, känns bra att inte ha nå skola att tänka på, känns lite ovant... Man kan äntligen sitta ute på gräsmattan läsa en bok (Harry Potter för tillfället, har läst ut 3:an på engelska så väntar att 4:an ska droppa ner i brevlådan) och för en gångs skull INTE ha skuldkännslor att man har massa skolarbeten väntandes på skrivbordet! WUNDERFUUUL!!! :-D

Jonas jobbar kvar på skroten och har fått löneförhjning. Känns bra... Och sj jobbar jag kvar på Pearlshop, känner att behovet av ett annat jobb börjar mer och mer klia i fingrarna...jobbar ju i stort bara 20% men nu till sommaren ska jag jobba tre fulla veckor sen får jag tre fulla veckor betald semseter, så det känns bra...för fi fan vad vi behöver pengarna... nu har det varit i 2 månader i rad som vi lever på vatten å bröd i slutet av månaden! (ok lite överdrift, men inte alls så mycket)
Just nu lever vi på 100 kr fram till löningen... Men som Jonas säger, vi har varandra att gnaga på i brist på mat ;-)

Vad händer nu?
Ja, inte har vi mycket planerat... ska ta det lugnt på semsetern... den är väldigt varmt välkommen kan jag lova! Hoppas bara vädret är på våran sida! Får se om man kanske hittar en billig resa någgerst (vann ju 5000 i resepengar :-) )
Annars blir det nog att bara att ta det lugnt, blir nog en hel del att vara ute i garaget oxå (Ja, Jonas har smittat mig) har ju ett projekt på G, tror att det kan bli ganska bra :-D

Sen ska vi se till att njuta av livet och dess upplevelser! Tycker att jag förtjänar lite happines efter den här terminens alla nedgångar....

Tills vi ses(?) igen!

Vårat hus i avan Jonas andra hem ;-) Bosse hittade en gulli bild på Lina som valp... Hon börjar bli så stor våran lilla flicka :-) 

Kommentarer
Postat av: Lillsis! ;)

Amen Tjena! Härligt att läsa bloggen, och kolla på bilderna. Men oj så liten Lina såg ut. Gammal bilden? ;) Hihi, har ni fixat klart huset än då? Eller sket ni i de? Måste ju få komma och hälsa på någon dag, och du måste ju såklart komma till öjebyn snart! Saknar syster juh! :/ Skulle också vara ett + att du kom och hjälpte i stallet nu, då dom två shettisarna kommer. Blir ju mer jobb då. Dom kommer btw på torsdag! Du och Jonas kan ju komma till öjebyn då, om ni inte är helt sjuka. Men hör av er, pussar å kramar från Lillsis (och resten av familjen Nilsson) ;)

2008-06-15 @ 21:01:04
URL: http://stiinaniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0