Good morning sir!

Kan det bli mer brittisk??

Vaknade i morse av att regnet öste ner och vindarna skakade om hela huset (kanske inte men ändå...) Gick ner för att laga frukost insåg att vi inte hade mycket till frukost, så tänkte, "jaha det blir väl te och rostat bröd med smör på" Men då såg jag att vi hade ju ägg, så genast blev jag sugen på "skrambeld eggs". Lagade det...

Medans jag stod där och tillagade äggen så började jag minnas när jag och Jonas var nere på (i) Irland och varje gång vi sov på ett B&B så ficka man allti teh, rostade mackor med smör på, "skrambeld eggs" och............ just precis...... bacon! Så jag kunde ju inte låta bli att steka några bacon till.

Så här sitter jag nu i det typsikt brittiska vädret och äter en typsik brittisk frukost :-)

Saknar faktiskt england/scotland/irland en hel del... den tiden var så underbar... helt roligt å spännande.... MÅSTE tillbaka...

Men men... nu är det sverige som gäller...

Dagen lär väl bli som vanligt... ska gå ut med hundarna snart.. hujja, inte kul då inte ens hundarna tycker om att bli blöta... det kommer bli en seeeeeeeeeeg promenad.... sen blire att fara till jobbet, jobba till kl. 17.30 och efter det fara till Svarten. Han behöver få upp konditionen! Snacka om att han kändes seg i går! gammelgubben....

Sen blire hem... pussa på min sambo som jag inte sett på hela dagen... äta en sen middag... sen hoppa i säng....

Ja, vi mäsrker ju om mina planer går som planerat.... egentligen hoppas jag på att något helt oväntat ska hända... som att typ det kommer en trisslott flygandes i mitt ansikte som råkar vara värd STORKOSINGEN!!!

Mitt ordspråk för dagen är: "Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner."


Kommentarer
Postat av: vanti

skramlade ägg och bäjkon lät onekligen inte dumt hörredu!

2009-09-02 @ 17:52:23
URL: http://vantidiot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0