Snart jul....

Med darrande händer och blek om min kropp, ett brev ifrån tomten jag hastigt slet opp
Det vackert var skrivet med gammaldags bläck, på flottaste papper och utan en fläck

där stod:

Kära Frida!
Jag skriver i kväll, om okända lagar om stygg och om snäll
Nu ber jag och bönar, var grym å vulgär! Jag ÄLSKAR när ungarna är till besvär!
Rapa vid bordet, med ärtor sjut prick, säg ej tack för maten, nej gör fula trick!
Var ständigt förarglig och säg alltid nej! Räck tungan åt far när han skäller på dej!
Med snälla små barn har jag ej fördrag....
                                 Hälsningar Tomten
...sen vaknade jag

Att ständigt vara snäll är ett öde så hårt!
En vecka till jul! Åh fy gatten vad svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0