Min Familj

Första inlägget bör väll vara en presentation av mej och min familj... så här kommer det:

Jag, Frida:

  

Ja, vad kan man säga om mej då?

Dåtid: Föddes en vacker aprildag på Umeå bbblablabla onödigt vetande.... Gick grans djurvård under gymnasietiden... rolgaste skoltiden i mitt liv!! Underbar skola! tycker inte alls om att prata om mitt förflutna! tar framtiden som en överraskning i stället ;)

Framtid: När jag blir stor ska jag bli en.... jaadu... den eviga frågan... ingen aning! Öppen för förslag? :-P

Nutid: Bor med min underbara familj i en 64:a i Luleå, trivs bra där, men längtan till landet och ett eget hus är stor. men frågan är vart?
       Jobbar på pearlshop (http://www.pearlshop.se/) i stan sen 1½ år tillbaka, försöker hitta nå annat.... men hur lätt är det!? *suckar djupt* Går även komvux där jag läser matte B och psykologi A för att förhoppningsvis kanske möjligtvis om intresset finns kvar söka in på psykologi linjen på högskolan, om det är det jag vill göra....
      Annars är det inte så mycket... Far upp till jämtön då och då och umgås... eller far ner till Piteå och umgås....
Intressen: man kan väll säga att jag är en allätare! Provar på nya saker som kommer i min väg. Är inte alls rädd för förändringar! men kan väll säga att mitt största intresse är mina djur och djur överhuvud taget!
     Är uppvuxen med både hundar å katter, har haft alla möjliga djur. Rider (red) väldigt mycket (sen jag var 5) Farit utomlands och hopptränat för en duktig hoppryttare! www.blenheimstables.com också en underbar tid!
 Men tyvär så har det inte blivit så mycket ridades efter att man flyttat till luleå... men sökandes efter en häst att ta hand om är igång, så får väll se hur det blir.

Vet inte vad man mer ska säga, tycker om långa strand/skogspromenader, mysig middag med tända ljus, och en varm toalett när behoven kallar ;-).... jag är jag helt enkelt :-)



Han, Jonas:

 
 


Mannen i mitt liv, min stora kärlek! Han som gett kännslan att vara älskad ett ansikte!

Dåtid: Född i boden, men flyttat under en senare tid upp till jämtön där han i stort sett slagit rot (men lyckades få ner han till luleå iaf *poäng till mej*) Utbildad kock! (gissa vem som slipper laga middag?;-) ) på gymnasiet, men intresset för bilar blev större så började jobba på Fyrkantens bildemontering sen två år tillbaka.

Framtid: Jo, hmmmmmm......... ta lastbilskörkort? :-)

Nutid: Ja, bor med mej och min familj i luleå. samlar på sej projekt efter projekt (bilar alltså) så är väll å jobbar med dem sådär en hel del.... men det är ju hans hobby så man ska ju inget säga....
    Hans far har ju ett stort garage upp i jämtön så blir att vi far upp dit med jämna mellanrum, då kan man bli bjuden på fest också, och de e ju aldrig tråkit ;-)

Intressen: Bilarna (såklart!! även om han kan bli mordisk på dem) mer är det väll inte, jo, på senare tid har han börjat intressera sej för akvaium så förutom det 600 liters vi redan har ska han snart sätta i gång ett saltvattenakvarium av det lilla vi har... så det ska bli spännande :-)


Bill å Bull, Orka å Måste:


      Orka                           Måste                                    Måste        Orka vaktar räkningar

Orka och Måste skaffade vi när vi just hade flyttat till lägenheten, tror till och med dom var in före sängen :)
      Dessa är dom mest roligaste och underbaraste katterna som finns, deras personligheter är så speciella. Dom ska följa med överallt! När vi går ut med hunden så följer dom med! Ska alltid sova på ens mage, och det vill jag lova, dom är inte lätta...
      Orka är den mer fisförnäma katten som i stort sätt ÄGER sin matte, han ska ha all uppmärksamhet oxå.
      Måste är den mer livligare och barnsligare katten, som inte är så mycket för att gosa, men på mornarna när man vaknar kan han vara RIKTIGT kelsjuk!
      Våra katter pratar väldigt mycket oxå! Det är nog lite siames i dem :-)


San Miguel:



Min fina majsorm som jag köpte av "orm-experten" Peter Rikkula, han hade tagit hand om den för den trivdes inte hos sin förra ägare, så han är rätt så liten för att vara ett år... Men här verkar han trivas för han växer och äter mycket bra nu :-)


Fiskarna och dom nypiga jävlarna:

    
ena hummern

Detta är alltså vårat 600 liters akvarium! Kan väll säga att det mest är Jonas´s, det var han som ville ha det :-)
har två humrar i det som leker växt-rensare, för dom klipper av växterna som Jonas stoppar ner, så har börjat med blandat plast och riktiga växter. Ska fixa lite finare fiskar någon gång i framtiden.


Nykomlingen, Stolen hearts Celina Nyponros, "Lina"

   

Celina är den nyaste i familjen!
     Jag och Jonas har väll alltid pratat om att skaffa hund, men det har aldrig blivit tid eller pengar.... Frågan var ju sen vad vi skulle ha. Jonas ville ha någon liten hund, och jag ville ha en större... Vi pratade om chiuaua V.S irländsk varghund! Men vi insåg sen att en irländsk varghund skulle bli för stor i våran lilla lägenhet! Och en chiuaua skulle vi bara tappa bort eller trampa på...
     Så kom det en dag då vi satt å gjorde våran dagliga "blocket-inspektion" och såg att dom hade taxar till salu i piteå. Visst, jag var lite skeptisk till en början... En tax!? Men det skulle ju inte skada att fara dit å titta på dom små varelserna.
     När vi kom dit så blev vi bemötta av två jättefina taxar (varav en var Celinas mamma) och då blev jag frälst! Av att bara se på dom vuxna hundarna! En sådan vill jag ha! Vi tittade så klart på valparna oxå, det var 4:a st (2 hanar 2 honor) varav en hona var tingad. Vi fastnade för den ena tiken och den andra hanen.
    Vi bestämde oss för att fara hem å tänka på saken, men innan vi ens kommit hem så bestämde vi oss för att ta tiken, Celina, två veckor senare var vi hundägare till den sötaste lilla valpen i VÄRLDEN!!!
    Men tillsammans med allt det där söta så tillkommer också tidiga mornar, bajs å kiss på golvet, sönderbitna, strumpor, illaluktande mat etc. Men jag lovar! Det kommer att vara värt allt arbete i slutändan!


Sådär, det var lite om mej och min familj, sen får i väll veta mera om jag lyckas hålla min blogg uppdaterad :)


Kommentarer
Postat av: Lena

Kul att få se vad ni sysslar med också. Välkommen till bloggvärlden. Nu är det bara fåglarna som saknas i ZOO:et

2007-09-05 @ 11:44:34
URL: http://vinprovare.blogspot.com/
Postat av: Papsen

Mysig blogg. Kul att få titta in på ditt liv från en annan vinkel än den man har som far. Du blev stor så fort att man inte riktigt hann med...Och nu är du med hund tillockmed! Fast barn behöver ni inte ha så bråttom med, ni kan vänta tills skägget mitt är helgrått så jag passar in i farfarsrollen.
Fina bilder.

2007-09-06 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0