jodå denna blogg....

Jag ska sluta be om ursäkt för varje gång jag haft ett uppehåll med att skriva blogg... det blir så många ursäkter då... Men i dag är jag hemma och är sjuk, så det är ett üpperligt tillfälle att skriva lite i bloggen :-)

Som ni ser har jag gjort om min bloggdesign lite... men jag är inte färdig ännu... ska få hjälp av en bloggdesignare så den inte blir så blurrig... men nu får ni stå ut med denna design tillsvidare :-)

Mitt liv i dag!

Mitt liv i dag har blivit lite av en förändring, till det positiva kan jag lova! :)

Jag har slutat jobba på Pearlshop, känner att det är dags för mig att inse att jag inte kommer någon vart om jag stannar kvar där. Självklart har det varit otroligt roligt å jag saknar det ibland med ojämna mellanrum, men jag inser ju att det är inte där jag vill jobba för resten av mitt liv! Jag har häldre smycksetillverkningen som en hobby här hemma :-)

Jag har istället fått jobb på råne ridskola (http://www.rbrk.com/) där jag håller söndagslektionerna, kul är det har duktiga elever :-) På vardagarna är jag uppe i kalix (http://www.holmenhast.se/) på praktik å jobbar. Helt roligt är det!!! Jag får rida flertal hästar varje dag. Får även vara med på lektionerna när någon elev är sjuk. Kan lugnt säga att under den korta tid jag har varit där uppe har jag lärt mig en otroligt massa!

Andreas Hesse kommer även upp en vecka i månaden som gästtränare, har även lyckats få nån lektion med han oxå. Snacka om begåvad ryttare!! Maria Eriksson och Björn Larsson ligger ju oxå ganska högt på meritlistan :-)

Jag pluggar vidare på komvux även denna termin. Denna gång läser jag NK B och Matte A. Båda läser jag på distans då jag är så pass upptagen i kalix. Men det funkar faktiskt bra :-)


Hemma är det kaos! Mycket som bör göras klart i huset... Finns nog inget rum som är helt färdiggjort! Men är inte så lätt när man inte har råd med allt... så vi tar det som det kommer å finslipar på det som går att göra... Å försöker att inte sucka å stöna så mycket... Vi har ju varandra iaf å det är väl det som är det viktigaste :-)

Jonas är så otroligt duktig! Jag måste erkänna att det finns stunder då jag känner mig helt hjäplös och okunnig jämfört med honom! Han är så duktig på mycket! Ibland kan jag stå där som ett fån och inte förstå vilket som är höger eller vänster... Men då kan han komma å sätta saker på plats å då blir allt lättare! :-) Han skulle nog funka bra som byggnadsledare :-) *puss på min underbara pojke*

I går kväll satt vi vid köksbordet (hade ätit middag, vilket händer kanske en gång om året! Att äta middag vid köksbordet altlså, vi brukar alltid sitta framför teven i vanliga fall!) iaf.... vi satt vid köksbordet å pratade om allt möjligt, det var mest jag som pratade ;-), Jonas satt där bredvid mig å lyssnade, å man kunde verkligen se att han lyssnade, för han hade en sådan där intresserad blick, hakan lutad mot ena handen och huvudet nickandes lite så där lätt.
 Mitt i allt pratande blev jag helt tyst... jag kände hur en helt underbar känsla steg sig i min kropp! En sådan där känsla man får när allt känns så otroligt bra!!!! Jag tittade på Jonas, han tittade på mig med dom där underbara ögonen han har, å jag kände att hela kroppen fylldes av kärlek! Det var inget spec. han gjorde eller sa som fick mig att känna så där, utan det var bara hans sätt att finnas där vid min sida, hans sätt att visa att han finns där för mig, att han lyssnar och stöttar i alla lägen, som fick mig att känna mig så otroligt lycklig!!!
Så mitt i allt pratandes fick jag lov att avbryta mig själv och bara tala om för honom hur jag kännde! För en sådan känsla jag fick kan man inte bara behålla för sig själv! Man måste dela med sig, och vem är den perfekta personen om inte sin livskamrat! :-)

Psst! Jag älskar dig!! Du förstår vad jag menar va älskling! ;-) 



Jaja... nu snorklar hundarna så nu ska jag ut med dom på en promenad :-)

Ciao paow!

//Frida  

Hälsningar från Nalle Puh:  "Om man vänder sig om och får se en mycket farlig Heffaklump som stirrar ner på en, glömmer man ibland vad det var man hade tänkt säga."


Kommentarer
Postat av: eliiin

himla fin blogg frida=)

2009-01-31 @ 15:50:01
URL: http://eliinlindblom.blogg.se/
Postat av: Stina

kul å läsa lite nytt också ibland :) Du har ju blivit bättre på att lägga in nya inlägg nu faktiskt! ...blahablahablha fin blogg osv. Jag älskar dig sis, å jag saknar dig massor!!! :*



BTW, när kommer du till öjebyn då?! ;} PÖSS

2009-02-03 @ 08:15:25
URL: http://stiinaniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0