strange dreams are made of this....

alltså, jag måste ju ha haft den knasigaste drömmen någonsin! jag menar... jag drömmer oftast knasiga drömmar...

 

Jag och Nina var i ett hus... typ norrbottensgård.... vet inte riktigt vad vi skulle göra där... men när vi skulle gå därifrån så står det en stor gubbe vid dörren, han tar tag vid mig och slänger in mig i huset... Jag skriker åt nina att "RINGA polisen!!" och hon ba: " Vad är telefonnr!?" "112" skriker jag tillbaka! Hon gör det och medans drar den här gubben in mig i ett kök och ska bädda upp en bäddsoffa... med typ blommor på...

Nina ger mig telefonen och säger att dom vill prata med mig... så jag tar telefonen, och då säger hon i andra änden att dom är lite sur på mig för att min chef har sagt till dom att jag tycker att dom är knäppa som jobbar i växeln på 112... "MEN DET HAR JAG ALDRIG GJORT!" Men hon tror inte på mig så hon lägger på...

 

Nu förflyttas vi till min skola i kanada... den dumma gubben är borta och jag är i min "drama-klass". Vi ska spela teater och det är världens strängaste lärare, hon säger åt mig att spotta ut tuggummit, jag försöker, men det bara växer och växer i munnen... Men tillslut så får jag ut det... Vi ser en imrovisations pjäs som någon spelar... fast dom har manus....

 

När vi sett klart pjäsen så är vi helt plötsligt uppe i en stuga i fjällen, när jag går ut ur huset så springer det några vargar ute... Bo (våran hund) springer ut och ska jaga dom... jag försöker skirka på han, men han lyssnar inte... Dom springer bakom en stor sten och hipps vipps har vargen förvandlats till en häst och riddare!!!

 

Jag vaknar av att jag ropar "BOSSE HIT!!!" Stackars Bo sitter och gnäller där nere.... han försöker ju komma, men det är en stor grind i vägen....

 

Ja, hujja det är inte lätt... men ganska kul att drömma knasiga drömmar... iaf efteråt när man tänker på det så här :-)

 

dagens citat: När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att se att den här bloggen har vaknat till liv. Ni börjar få det riktigt fint i huset, härlig kamin ni hade./Lena

2009-09-07 @ 19:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0